Dunlop SportSmart TT – až o 2,6 sekundy rýchlejšie ako konkurenčné pneumatiky
- Rozsiahle testy na superbikoch s objemom 1000 a 600 kubíkov
- SportSmart TT boli v priemere o 1,7 % rýchlejšie než konkurenčné výrobky
- „Sú ako pneumatiky pre Moto2 na ceste“, povedal testovací jazdec
Bratislava, 19. marca 2018 – Po uvedení pneumatík Dunlop SportSmart TT na trh zrealizoval Dunlop rozsiahly test, v ktorom ich výkonnosť porovnával s konkurenčnými hyperšportovými pneumatikami.
S využitím superbikov s motorom o objeme 1000 a 600 kubíkov usporiadal Dunlop „slepý test“ na náročnom okruhu v juhofrancúzskom Mireval.
Až o 2,6 sekundy rýchlejšie na motocykloch 1000cc
Pri prvej skúške Dunlop svoj posledný model pneumatík porovnával s tromi hlavnými konkurentmi na zvlnenom, 3,3 kilometra dlhom okruhu na motocykli Yamaha R1.
Použil pritom pneumatiky 120/70ZR17 vpredu a 190/55ZR17 vzadu.
Na konkurenčných pneumatikách motocykel zvládol okruh prekonať s priemerným časom 1 minúty a 24,44 sekúnd. Po obutí pneumatikami Dunlop SportSmart TT dosiahla Yamaha R1 zrýchlenie na 1 minútu a 22,85 sekúnd.
SportSmart TT tak boli o 1,5 sekundy na kolo rýchlejšie ako priemerný čas konkurenčných pneumatík. Čas jedného z kľúčových konkurentov pri teste prekonali dokonca o neuveriteľných 2,6 sekundy
Takmer dvojsekundový náskok na motocykloch 600cc
Obdobné čísla priniesol aj test na ľahšom motocykli Yamaha R6. Pneumatiky Dunlop pri ňom dosiahli o 1,9 sekundy kratší čas ako jedny konkurenčné pneumatiky, a boli celkovo o 1,2 sekundy rýchlejšie oproti priemernému času, ktorý na prejdenie okruhu potrebovali konkurenčné výrobky. Pri teste boli použité pneumatiky 120/70ZR17 vpredu a 180/55ZR17 vzadu.
Pôsobivý čas na prekonanie okruhu pritom podľa jazdcov nebol dosiahnutý na úkor ich pocitu pri jazde, sebadôvery alebo spätnej väzby. Jeden skúsený jazdec poznamenal, že SportSmart TT pri jazde robili dojem „pneumatík Moto2 na ceste“, a ich priľnavosť bola dlhodobá a nevykazovali tendenciu k znižovaniu.
Jeho tvrdenie nie je žiadnym veľkým prekvapením vzhľadom k tomu, že sa pneumatiky Dunlop v roku 2010 stali oficiálnymi pneumatikami Majstrovstiev sveta Medzinárodnej motocyklovej federácie Moto2, a že Dunlop priebežne vyvíja nové zmesi a konštrukcie pre tieto najintenzívnejšie pretekárske kategórie.
Práve pre preteky na najvyššej úrovni, ako sú Moto2 a Majstrovstvá sveta endurance Medzinárodnej motocyklovej federácie, vyvinula spoločnosť Dunlop nový polymér, ktorý zvyšuje priľnavosť a odolnosť pneumatík. V nových pneumatikách Dunlop SportSmart TT je tento polymér využitý ako súčasť zmesi MultiTread. Je jednou z príčin stabilnej výkonnosti pneumatík, ktorú často spomínali testovací jazdci.
Mireval – zasvätený rýchlosti
Vysokorýchlostný skúšobný okruh v Mireval je jedným z najnáročnejších okruhov pre testovanie pneumatík až na samú hranicu ich možností.
Okruh sa nachádza v kopcoch neďaleko Montpellieru a je kombináciou extra rýchlych zjazdov s pozvoľnými oblúkmi, na ktorých muiaí pneumatiky predovšetkým podporovať sebadôveru jazdcov, a úsekov, na ktorých musia jazdci vzápätí prudko brzdiť, čo zase kladie na predné pneumatiky veľké nároky z hľadiska stability. Pri návrate na štartovaciu čiaru potom jazdci prechádzajú technickým úsekom, ktorý preveruje presnosť riadenia a priľnavosť. Práve vďaka tejto kombinácii najrôznejších zákrut Dunlop okruh v Mireval najradšej vyhľadáva pre skúšky pri vývoji hyperšportových pneumatík.
Poznámky k testovaniu:
Testovanie prebiehalo na suchu v novembri 2017 na motocykloch Yamaha R1 a R6, ktoré riadil skúsený testovací jazdec Dunlop. Pneumatiky SportSmart TT pri ňom na oboch motocykloch porovnával s tromi konkurenčnými výrobkami v tomto segmente.